Veelgestelde vragen
Kom je er vooralsnog niet uit? Neem dan gerust contact met mij op.
Hoe ver van tevoren moet ik boeken?
Hoe eerder hoe beter!
Ik doe mijn best om elke bestelling te aan te nemen, maar mijn agenda kan vol raken. Daarom raad ik je aan de gewenste aankomstdatum van je bloemen zo vroeg mogelijk te boeken.
Als je datum niet minstens twee weken voor de datum van het evenement boekt, worden er spoedkosten in rekening gebracht.
Je kunt mij altijd een berichtje sturen om te kijken of ik ruimte heb. De kans is namelijk erg groot dat je bestelling er nog tussen past.
Wanneer moeten mijn bloemen aankomen?
Om het mooiste harsstuk met de levendigste bloemen te hebben, adviseer ik ze niet later dan 24-72 na de gelegenheid aan te leveren, afhankelijk van de conditie en verzorging van de bloemen. Ik droog de bloemen met een unieke techniek die de kwaliteit en de kleur van de bloem helpt behouden als het binnen dit tijdsbestek gebeurt.
Hoe langer de bloemen wachten om te drogen, hoe groter het risico op verwelking en kneuzing.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
De levertijd voor bestellingen hangt af van de tijd van het jaar en de toestroom van bestellingen. Gemiddeld kan je rekenen op een termijn van 10 tot 12 weken, maar dit is geen exact termijn. Het komt vaak voor dat bestellingen al ruim van tevoren worden verstuurd. Ik wil er zeker van zijn dat alle details van je vereeuwigde stuk perfect zijn voordat ik het naar je verzend.
Hoe krijg ik mijn bloemen bij jou?
Ik stuur je een eenvoudig document waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je bloemen veilig en snel bij mij kunt krijgen. Ik verzend door heel NL en België, maar ik ben gevestigd in Delft.
Ik heb ook een optie voor het langsbrengen van de bloemen, wat de voorkeur heeft voor de conditie van de bloemen. Stuur mij een e-mail op info@allinbloomdesigns.nl om de details te ontvangen. Ik wil het proces zo stressvrij mogelijk maken! Het blijft spannend om je waardevolle boeket weg te geven.
Moet ik mijn bloemen vooraf drogen?
Ik heb een unieke manier om bloemen te drogen die het zorgvuldige detail van elke bloem behoudt, terwijl ze ook grondig worden gedroogd om de kleur en kwaliteit van de bloemen zo goed mogelijk te behouden.
Als je ze echter niet 24-72 uur na het evenement bij mij kunt krijgen, kan ik je stap-voor-stap details sturen over hoe je ze zelf kunt drogen en ze later klaar kunt maken voor verzending.
Kun je werken met bloemen die al droog/oud zijn?
Ja zeker! Het is tijd om je boeket dat al jaren op zolder hangt af te stoffen en er een bijzonder haraatuk van te maken. Let me add some magic en je stoffige boeket wordt omgetoverd tot een waar kunstwerk.
Als er schimmel of vocht op de bloemen zit kan ik ze helaas niet accepteren. Als je niet zeker weet of ik ermee kan werken, mail mij dan gerust foto's op info@allinbloomdesigns.nl.
All In Bloom is niet verantwoordelijk voor eventuele schimmel, rot, stof of haren in de bloemen die ik niet kan waarnemen.
Hoe houd ik mijn bloemen in topconditie tot het moment van verzending?
Het is heel belangrijk om de dag van het evenement goed voor je bloemen te zorgen. Het is heel normaal dat de bloemen worden verplaatst en gebruikt zoals het hoort!
Vermijd echter, indien mogelijk, het aanraken van de bloemblaadjes en het gooien van het boeket. Als je het boeket op je bruiloft laat gooien, kan je overwegen een kunstboeket of een miniboeket te kopen.
Sommige beurse plekken op bloemblaadjes zijn onvermijdelijk (vergelijkbaar met blauwe plekken op een banaan) en wij vinden dat het wat karakter toevoegt, maar om de kans op blauwe plekken te verkleinen, moet je er voorzichtig mee omgaan. De kneuzingen zijn pas zichtbaar als ze in hars zitten.
Bewaar de bloemstelen in water tot het moment van verzending en volg onze verzendinstructies voor een optimale conditie van de bloemen!
Kan ik mijn boeket in de koelkast of vriezer leggen totdat ik het bij je krijg om het vers te houden?
Het is heel belangrijk dat je je boeket NIET in de vriezer of koelkast legt! Als je je bloemen uit de vriezer of koelkast haalt, zullen de bloemen snel gaan hangen, rotten en schimmelen. Ik accepteer geen boeketten die in de vriezer of koelkast zijn geplaatst, maar je hoeft te treuren als je dit al hebt gedaan! Je kunt de bloemist bellen en vragen om een miniversie van je bruidsboeket te maken. Deze kan ik wel vereeuwigen!
Worden al mijn bloemen gebruikt?
Bij aankomst zal ik al je bloemen zorgvuldig beoordelen en de mooiste en gezondste bloemen/groen uitkiezen om in de ontwerpen te verwerken. Als je het meeste uit je bloemen wilt halen, raad ik je aan de grootte van het harsblok te vergroten. Ik stuur geen extra bloemen terug.
Zal het uiteindelijke stuk er precies zo uitzien als mijn boeket?
Het preparatieproces is een combinatie van een uniek ontwerp en een bijzondere wetenschap. Je boeket ondergaat een prachtig transformatieproces dat je zal herinneren aan de mooiste dag ooit. Ik probeer altijd je prachtige boeket zo goed als mogelijk na te bootsen.
Welke veranderingen ondergaan mijn bloemen?
Je boeket ondergaat tijdens het prepareren/drogen een transformatieproces.
Enkele veranderingen die kunnen optreden (maar niet beperkt tot):
- Rode/diepgekleurde rozen worden donkerder.
- Witte bloemen krijgen een meer gebroken witte of gele tint.
- Er kunnen "beursen plekken" of "doorschijnende vlekken" ontstaan. Probeer je bloemen niet aan te raken/te gooien om dit te verminderen. (Pro tip: gooi met een kunstboeket!)
- Sommige tropische bloemen/groen kunnen het droogproces niet overleven of een bruine kleur krijgen.
- De bloemen zullen licht bewegen zodra de hars erop wordt gegoten.
Email mij voor verdere vragen over veranderingen die je bloemen kunnen ondergaan.
Tips voor de verzorging van de bloemen tijdens en na het evenement?
Do's:
- Hou je bloemen in water wanneer ze niet worden gebruikt en na het evenement.
- Probeer je bloemen uit de directe warmte te houden of zet ze in een koele donkere kamer.
Don'ts:
- Probeer het aanraken van je bloemen te vermijden, omdat dit kan leiden tot extra oliën en kneuzingen van de bloemen.
- Ik raad je aan je bruidsboeket NIET te gebruiken voor de bruidsworp.
- Als je je bloemen naar mij verzendt, doe dan geen plastic of een zak om de bloemen heen.
Waar ben je gevestigd?
Mijn studio is gevestigd in Delft, maar ik kan overal in NL en BE verzenden!
Hoe krijg ik verzendinstructies als ik een bestelling heb geplaatst?
Zodra je een bestelling hebt geplaatst, stuur ik je gedetailleerde verzendinstructies over hoe je je bloemen in de best mogelijke conditie naar mij kunt verzenden.
Hoe verzorg ik mijn harsstuk?
Elk stuk is gemaakt van hoogwaardig hars dat zeer duurzaam is, maar toch moet het met zorg worden behandeld. De verzorging is heel eenvoudig. Hou je stuk uit direct zonlicht voor een optimale bescherming. Je kunt je stuk ook af en toe afvegen met een pluisvrije microvezel doek.
Zal mijn stuk na verloop van tijd veranderen?
De hars die ik gebruik om je bloemen te vereeuwigen is helder, vrij van VOC's en van zeer hoge kwaliteit. Het zorgt voor een driedimensionale beleving van je waardevolle bloemen. Na verloop van tijd kan de hars een lichte gelige gloed krijgen. Zelf vind ik dat dit een mooie vintage-look geeft.
Disclaimer: harsvergeling is een onvermijdelijk effect van de natuurlijke veroudering van je product. De beste manier om dit te voorkomen is om het uit elke vorm van direct zonlicht te houden. Ik ben niet verantwoordelijk voor de natuurlijke effecten van veroudering van je product.
Waar moet ik mijn harsstuk neerzetten?
Ik raad je aan om het op een plek neer te zetten waar ze het meest gezien worden (die aandacht verdienen ze!), maar buiten direct zonlicht. Het is een prachtig idee om je stuk te combineren met bijvoorbeeld trouwfoto's op een speciaal plekje in huis.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen nadat deze is geplaatst?
Als je een ander artikel wilt toevoegen, stuur mij een berichtje of plaats een nieuwe bestelling. Ik zie alle bestellingen die je plaatst en zal ervoor zorgen dat de extra producten worden toegevoegd aan je oorspronkelijke bestelling.
Als je geïnteresseerd bent in een upgrade of je hebt een speciaal verzoek dat je bent vergeten te vermelden, neem dan contact met mij op via info@allinbloomdesigns.nl.
Wat als ik een replica van mijn boeket wil vereeuwigen?
Als je een replica van je boeket wilt vereeuwigen adviseer ik je om contact op te nemen met de bloemist die je originele boeket heeft gemaakt en vraag of ze een nieuw boeket willen maken om vers naar mij toe te sturen.
Je kunt dan een bestelling plaatsen zoals je gewend bent, maar zorg er alleen voor dat je een aanleveringsdatum kiest die ook past bij de timing van de bloemist.
Maak jouw eigen website met JouwWeb